Award logo
Zagłosuj na jeden z poniższych tytułów

Sprzedaż pakietu "Nagrodzeni" została zakończona. Głosować mogą tylko osoby, które zakupiły pakiet podczas jego trwania.

  • O co chodzi?

    Jakiś czas temu dotarło do nas: "Nagroda literacka! Chcemy." Z kilku powodów pomysł ten wydał nam się pierwszorzędny.

    Po pierwsze – ArtRage powstał z miłości do książek i chęci zarażania tą miłością. Działaliśmy wpierw jako BookRage i nazwa ta nie wzięła się znikąd. Tak kochamy książki wręcz niezdrowo, nie pogardzamy nawet telefoniczną i instrukcją od skanera, choć wolimy te ciekawsze. I bezczelnie chcemy mieć okazję, by nagradzać trud pisarek i pisarzy. O!

    Po drugie – a jakże, chcemy to zrobić inaczej. Dało się z książkami, da się z nagrodą. Eksperckie nagrody znawców literatury i uroczyste gale spełniają swoją rolę. Podobnie – plebiscyty popularności, w jakie przeradza się większość „głosowań publiczności”. Takie formuły są potrzebne, mówią nam coś o książkach i rynku. No, ale nie będziemy przecież powtarzać tego, co już jest, nie?

    Dodaliśmy swoje trzy grosze do rynku książek. Teraz dodamy kolejne – do krajobrazu nagród literackich. A co!

    Oto nagroda literacka ArtRage: w której Czytelnicy mogą ZAPOZNAĆ się z nominowanymi książkami, PRZECZYTAĆ je i wybrać ich zdaniem najlepszą. W której mają CZAS na przeczytanie i nie muszą wydać fortuny, by je zdobyć.

  • Nominowani

    W dobie nadprodukcji kultury ktoś musiał wziąć na siebie przefiltrowanie i wybór nominowanych. Tego karkołomnego zadania podjęło się nasze Jury. Wy poznacie tytuły 12 lutego.

    To właśnie wtedy ruszy dwutygodniowy PAKIET nominowanych: 10 tytułów z prozy polskiej, która ukazała się w 2017 roku. Jak zawsze – w formule zapłać, ile możesz. Pakiet będzie dostępny do 26 lutego, więc lepiej się pospieszyć i nie pozbawić możliwości zagłosowania!

  • Nagroda czytelników

    Od 12 lutego aż do 22 czerwca każdy, kto posiada konto na ArtRage.pl oraz zakupi pakiet nominowanych książek (dowolny próg) – może oddać swój głos na wybraną tytuł!

    Co lepsze może też uzasadnić swój wybór i wygrać czytnik inkBOOK Prime! Więcej na ten temat: TUTAJ

    Czemu tak długo zbieramy głosy? To proste – wiemy, że na przeczytanie i ocenienie książek trzeba mieć czas. Nie chcemy, by nasi Czytelnicy czuli się popędzani albo kierowali wyłącznie swoimi dotychczasowymi doświadczeniami z wybranymi autorami. Nagroda ArtRage to prawdziwa nagroda CZYTELNIKÓW.

    Zwycięzca tej nagrody otrzyma… tyle, ile zadecydują CZYTELNICY. Przeznaczoną na nagrodę kwotę określicie suwakami w trakcie kupna pakietu – tym razem dochód z tzw. „trzeciego”, który zwykle przeznaczany jest na organizacje pożytku publicznego, zostanie w całości przeznaczony na cel równie dobroczynny, czyli na docenienie autora najlepszej Waszym zdaniem książki!

    Uroczyste wręczenie Nagrody Czytelników odbędzie się latem. Okoliczności ogłosimy niebawem – na pewno zaprosimy na rozdanie autorów najciekawszych uzasadnień, by jako przedstawiciele Czytelniczego Jury mogli wręczyć nagrodę.

    Zapraszamy do czytania i głosowania!

    Regulamin Nagrody
    Regulamin konkursu dla Czytelników

  • Nagroda jury

    Żeby nie było – zadaniem naszego Jury było nie tylko odfiltrowanie i wskazanie dziesięciu tytułów, na których przeczytanie warto przeznaczyć cenny czas.

    Nie mogliśmy odmówić im także możliwości wskazania, który z tych tytułów uważają za najlepszy. To w końcu grono pasjonatów literatury i prędzej by pękli niż ominęli okazję, by się pokłócić o książki w szczytnym celu stworzenia drogowskazu dla naszych Czytelników.

    Takim drogowskazem, wskazówką właściwie ma być Nagroda Jury – która zostanie przyznana jeszcze zanim zakończy się pakiet! (Czy Czytelnicy będą się nią kierować? Czy także wybiorą ten sam tytuł? Ach… ileż czekania na te odpowiedzi!).

    Zwycięzca tej kategorii otrzyma nagrodę pieniężną wysokości 10 000 PLN i wieczną chwałę pierwszej osoby nagrodzonej nagrodą ArtRage.

    To kim są Ci śmiałkowie? Poznajcie nasze Jury – ludzi na co dzień zanurzonych w literaturze zawodowo i z pasji.

    Oto oni:
    • Robert drozd
      Robert Drózd

      Świat Czytników

    • Agata napiorska
      Agata Napiórska

      Redaktorka naczelna

      magazyn "Zwykłe Życie"

    • Jakobe mansztajn
      Jakobe Mansztajn

      Poeta, bloger

      Make Life Harder

    • Olga wrobel
      Olga Wróbel

      Recenzentka, redaktorka

      Kurzojady

    • Marceli szpak
      Marceli Szpak

      Redaktor, tłumacz, poeta

    • Michal michalski
      Michał Michalski

      ArtRage.pl

Inkbook
Inkbook logowspiera ArtRage!

Czytasz, głosujesz, wygrywasz!

Wybranie najlepszej książki to odpowiedzialne zadanie, dlatego trud CZYTELNIKÓW też musi zostać nagrodzony!

Zalogowane, zakupione, przeczytane i już wiesz, która książka jest najlepsza? Świetnie!
Prześlij nam uzasadnienie swojego wyboru na adres: z dopiskiem "Konkurs inkBOOK" w tytule. Najciekawsze z nich nagrodzimy czytnikami inkBOOK Prime!

Partnerzy Nagrody Literackiej ArtRage

  • InkBook
  • Zwykłe Życie
  • Booklips.pl
  • Niestatystyczny
  • świat czytników

Pytania i odpowiedzi

Czym jest ArtRage? zwińrozwiń

AArtRage.pl to serwis, który powstał z chęci pogodzenia dwóch, pozornie sprzecznych, przekonań:

Po pierwsze, primo, że kultura powinna być jak najbardziej dostępna – również dla tych, których na co dzień na "wolnorynkowy" dostęp do niej nie bardzo stać.

Po drugie, również primo, twórcy należy się za jego pracę zwyczajnie wynagrodzenie.

Nie do pogodzenia? A jednak. Sposób musiał się znaleźć – i się znalazł. To "płać, ile chcesz", model coraz bardziej powszechny na całym świecie i doskonale pasujący do naszych założeń.

W ArtRage kupisz: książki i komiksy zarówno w formie cyfrowej jak i papierze. Gry planszowe, oraz printy prac różnych artystów.

Początkowo więc na polu książek... teraz również w kilku innych zakresach, ArtRage oferuje swoim użytkownikom ograniczone czasowo pakiety elektronicznych dóbr kultury w takiej właśnie formule. Jednocześnie oferując więcej "dobra" tym, którzy zdecydują się zapłacić więcej oraz oddając użytkownikom również decyzję, jaki procent tego, co zapłacą wyląduje u autora, jaki zostanie przekazany na działanie ArtRage a jaki wspomoże dany cel charytatywny bądź organizację.

W ten sposób każdy ma do kultury dostęp za przysłowiową złotówkę, a kto chce docenić autora bardziej (i dostać jeszcze więcej), ten może zapłacić dowolnie większą sumę.

Do powyższego dołączyliśmy jakiś czas temu formułę "Rewers”... która pozwala nam sprzedawać na również bardzo fajnych dla ludzi warunkach – kulturę w "kopiach fizycznych". W tej formule pojawiają się pakiety książek, plakatów, komiksów czy gier planszowych. W przeciwieństwie do "zwykłych" pakietów – te dostępne są w ograniczonej ilości i podzielone na progi.

Tutaj "kto pierwszy, ten ma taniej" (ceny zaczynają się również od 1 zł), a kto kupuje ostatnie pakiety, ten zbliża się do cen rynkowych, ale nigdy ich nie przekracza. Zwykle są to pakiety końcówek serii, mało dostępne na rynku (co sprawia, że nabierają wartości – z lekką przesadą – białych kruków), bądź też tworzone specjalnie na potrzeby pakietu (np. w przypadku plakatów). Co ważne – aby do użytkowników trafiły ich zamówione książki, muszą wyprzedać się wszystkie pakiety (podobnie jak w crowdfundingu). Też niczego sobie, zwłaszcza przy cenach książek, jakie znaleźć możemy w księgarniach...

Jak działają pakiety kultury cyfrowej typu "Rage"? zwińrozwiń

Kupując pakiety BookRage bądź ComicsRage to Wy decydujecie, ile chcecie za nie zapłacić, a także, jak Wasza wpłata powinna być rozdysponowana. Im więcej jednak zapłacicie tym więcej otrzymacie! Ale uwaga! Pakiety możliwe są do nabycia wyłącznie przez ograniczony czas!
Kultura w formie formie cyfrowej, której powielanie nie generuje kosztów, może być nagradzana według uznania. Na jakie uznanie wyrażone zasługuje według Was?

Jak działają akcje typu "Rewers"? zwińrozwiń

Pakiety typu "Rewers" zawierają kulturę w formie fizycznej do kupienia przez ograniczony czas na zasadzie: kto szybciej kupuje, ten mniej płaci. Jeśli ich nakład wyczerpie się przed upływem określonego czasu, akcja kończy się sukcesem i wszyscy w ciągu 2 tygodni otrzymują zakupione produkty. Jeśli jednak czas upłynie zanim uda się sprzedać wystarczającą ilość, akcja zostaje anulowana, a wszyscy, którzy brali w niej udział, otrzymują zwrot pieniędzy.